Jak se co nejlépe starat o svůj web?

Mít web znamená, že je potřeba se o něj starat. Ano, trochu jako o dítě. „Samo“ se o sebe nepostará. Takže na co byste, jakožto provozovatel, neměl zapomínat?

Správa webu je práce

Znáte to, vlastníte web nebo e-shop a zjišťujete, že je kolem jeho provozu spousta starostí a práce. Často má mnoho lidí dojem, že nějak vytvoří stránky na webu a tím celá záležitost prakticky končí. Kdo to však zkusí, ví, že tím celé dobrodružství teprve začíná…

Zvláště pokud se stránky nebo obchod prudce rozvíjí, najednou zjistíte, že potřebujete zajistit nejrůznější služby. Komunikace s hostingem, aktualizace pluginů i samotného WordPressu. Pokud není web náležitě spravován, objevují se po čase nejrůznější chyby, např. se přestanou zobrazovat správně obrázky, přestanou fungovat odkazy, změní se umístění různých prvků apod. Může také vyvstat potřeba úprav některých funkcí (např. přidání nové platební metody, změna formulářů atd.) nebo jen prostě zjistíte, že určité informace potřebujete přesunout na jiné místo. Nebo vyvstane nutnost napojit web na nové služby či zajistit úpravy v souladu s novou legislativou…

Dalším častým problémem bývá virová nákaza, kterou na první pohled ani nemusíte poznat. Je třeba sledovat jakékoliv známky podezřelé aktivity. Může se projevit například náhodným přesměrováním URL adresy, odesíláním nevyžádaných zpráv nebo zobrazením hlášky antivirového programu, který škodlivý kód na stránkách identifikoval. Web může být až do opravy vyřazen z provozu.

Tady začíná být starost o web opravdu náročná a pro laika, který se IT nezabývá, nesrozumitelná.

Svěřte svůj web odborníkům

Komunikujte s námi a informujte nás. Proč?

Když například náš klient očekává skokové navýšení přístupů, protože pořádá nějakou větší akci, prezentuje se v médiích nebo přidává aktuální a zajímavý obsah či událost na svých stránkách, je potřebné, abychom to věděli.

Protože jako externí služba nemáme přístup k mnoha interním informacím a není v našich silách sledovat veškeré dění kolem stránek. Nejsme uživatelé stránek, ale jejich správci. Pokud jako správci od klienta nemáme dostatečně a s předstihem informace o očekávaných a předem zajištěných aktivitách, které mají dopad na návštěvnost a používání webu, může bohužel docházet k nemilým situacím.

A ty mohou být pro obě strany velice stresové, avšak zcela zbytečné.

Několik příkladů z praxe

Klient, kterému spravujeme stránky, akutně požaduje řešení zpomaleného webu, který najednou často padá nebo je dokonce zcela vyřazen z provozu. Právě probíhá důležitá akce a na jeho stránky přišlo nepočítaně více návštěvníků. Majitel stránek dopředu věděl, že akce bude probíhat a že přiláká mnoho návštěv. Nepodal nám o tom ale žádnou informaci a v průběhu akce žádá rychlé řešení… To je však pozdě.

Podobně, když klient spouští nový projekt nebo kampaň. Vše prezentuje v médiích, je zřejmé, že web přiláká pozornost. Ale my o tom nemáme ani tušení. Web činí potíže – je zpomalený, seká se (může být i nedostupný), protože nemá po technické stránce zajištěnou přípravu.

Klient provozuje web bez dlouhodobé koncepce rozvoje. Neustále přichází s novými nápady na nové funkcionality, které se snažíme postupně zapracovávat. Upozorňujeme na to, že při tomto postupu práce může nastat problém. Web se zpomaluje, aktualizace se stávají rizikovými, správa webu je velmi komplikovaná. Dlouhodobě aplikované nepromyšlené zásahy vyžadují vysoké náklady na opravy a celkovou údržbu.

Ve výčtu bychom mohli dále pokračovat.

Poskytujeme kvalitní a komplexní servis, poctivě se zabýváme každým požadavkem zákazníků. Naším cílem jsou skvělé, perfektně udržované a funkční weby a spokojení majitelé a uživatelé stránek. Snažíme se, abychom maximálně snížili jakékoliv riziko spojené se zásahy na webu. Proto nás mrzí, když kvůli nedostatečné komunikaci a opomíjení sdělování podstatných skutečností nutných pro bezchybný provoz webů, dojde k výše popsaným nepříjemným událostem.

Nejlepší péči o váš web můžeme zajistit jen spolu s vámi. Když nás budete včas informovat o věcech, které s webem zdánlivě nesouvisí, máme možnost zajistit nejlepší servis. Nebojte se na nás kdykoliv s důvěrou obrátit, společně se domluvíme a vyjasníme potřebné informace a podklady. Vy i my tím získáme pozitivní prospěch. Web bude mít zajištěnu péči, při níž eliminujeme výskyt nepředvídatelných potíží a jeho správa se tak zbytečně neprodraží.

Použité obrázky: zdroj Pixabay.com, Licence CC0 1.0 Universal cc

Newsletter Rádce pro správce

Každou středu rozesíláme část svého know-how, které jsme pracně získali během posledních let. Zadarmo každému, kdo má zájem stát se zkušeným správcem WordPressu. Není určený našim zákazníkům, nýbrž našim kolegům v oboru. Vracíme tak komunitě to, co jsme získali od jiných. Podívejte se do jeho archivu.