Práce pro správce WordPressu

Do týmu hledáme další spolupracovníky, kteří nám pomůžou řešit zapeklité problémy na webech našich zákazníků. Pozice jsou vhodné pro freelancery, možný je také částečný pracovní poměr, dohoda může mít různou formu.

Koho hledáme?

Především – hledáme parťáky do týmu, ne outsourcing nebo dodavatele. Hledáme člověka, který se podělí o to, jak se jmenuje jeho miláček, co dneska obědvá a jaký film včera večer viděl. Vzájemně se asi uvidíme méně, než bychom si přáli, ale přesto chceme navázat dobré vztahy, i když jsou na dálku.

Kancelář
Tady máme HQ

monitor

Úplně minimální předpoklady

Důležitým předpokladem z tvé strany je následující:

  • máš kvalitní připojení do internetu, které zvládá videohovory,
  • máš funkční webkameru a používáš ji,
  • jsi připraven/a dostávat úkoly a plnit je dle dohody.

Abychom si všichni ušetřili čas, kontaktuj nás, prosím, až tyhle tři body budeš mít opravdu splněné. (Ano, píšeme to tady proto, že spousta zájemců například nemá kvalitní připojení, nebo se bojí pracovat.)

Jak to celé probíhá?

Pracujeme v týmu, a to ve většině na dálku.  Máme kancelář v Opavě, pokud bys mohl/a dojíždět, bude to jedině dobře (ale není to vůbec podmínkou, spíše přání). Vídáme se jednou dvakrát za tři měsíce, pokud situace dovolí. Vyžaduje to hodně komunikace a sebedisciplínu:

  • jsi k dispozici v pracovní době a dokážeš si svůj čas efektivně plánovat,
  • vybereš si úkol, který umíš, chceš a můžeš splnit dle zadání,
  • pracuješ podle připraveného návodu,
  • asi neumíš všechno, co je potřeba, ale pokud něco nevíš, ostatní ti rádi poradí,
  • dokážeš se zeptat a nebojíš se toho,
  • spolupráce ti nečiní problém, chápeš, že se mluví také o věcech, které se nepovedly, a že smyslem společné činnosti je potěšit zákazníka,
  • vhodné úkoly umíš delegovat na ostatní členy týmu.

Koho aktuálně hledáme?

Lidi na některé pozice momentálně nehledáme, ale přesto se ozvi, protože doba se mění a za měsíc to může být jinak.

Proč bys měl/a pracovat s námi?

Nepovažujeme se za startup, ale rozhodně jsme mladá firma, která se teprve rodí, vzniká a hledá svou tvář. Pokud na to ve vší práci zbývá čas. 🙂

  1. Budeš u toho, jak vzniká jednička na trhu.
  2. Máme zajímavou práci, která tě hodně naučí.
  3. Úkoly dostaneš až pod nos, nebudeš je muset shánět.
  4. Budeš mít zodpovědnost, za sebou výsledky a před sebou odměnu za práci.
  5. Budeš mít vliv na weby, na které třeba chodíš jako návštěvník.
  6. Vyděláš si peníze podle reálně odpracovaných hodin.
  7. Získáš pracovní zkušenosti širokého záběru v oblasti WordPressu, WooCommerce, práce na dálku a osobního rozvoje (práce s časem, týmová spolupráce) – žádná teorie, tady to zažiješ.
  8. Otevře se ti nový prostor pro sebevzdělávání a třeba taky pro novou kariéru.
  9. Poznáš nové technologie, nové lidi, uvidíš podnikání zblízka (např. když na e-shopu nejede platební brána, je to pro nás problém č. 1; a někdy je jich několik současně).

Správce webových stránek WordPress

Co od tebe očekáváme

Technik (technička), který je k dispozici v pracovní době, ne v noci nebo večer. Z technického pohledu je tohle minimum, které bys měl/a ovládat a dále rozvíjet:

  • umíš nainstalovat WordPress, poradíš si s komplikacemi (nebo se prostě zeptáš),
  • dokážeš aktualizovat pluginy, šablony, popsat vzniklé chyby a neohroženě se pustíš do jejich odstraňování,
  • zvládneš naklikat nastavení premium šablony, víš, že spoustu věcí řeší dobrý plugin a hledáš ho,
  • dokážeš pracovat s pokročilejšími pluginy, např. s WooCoommerce, iThemes Security, Wordfence, All in One SEO Pack, Yoast SEO, Caldera Forms a dalšími,
  • Googlu se nebojíš a efektivně ho využíváš (hledání, Search Console, reCaptcha, nastavení Analytics, GTM)

Za tohle získáváš bonusové body:

  • ovládáš wp-cli,
  • ukážeš nám svůj web, na který jsi pyšný/á,
  • máš přehled o hostingových/serverových technologiích (umíš pracovat s PMA nebo Adminerem, dokážeš nastavit DNS záznamy atp.),
  • máš svůj osvědčený „stack“, postup, know how a za sebou výsledek, které najdeme na netu,
  • umíš něco navíc, co využiješ (trochu PHP, trochu databáze, skriptování, testování aplikací, grafické cítění, další)

A naopak tohle jsou velké handicapy (a pokud dokonce umíš jen toto, tak to pro spolupráci nestačí):

  • udělal/a jsi po večerech pár webíků známým,
  • pracuješ pouze s Elementorem/Divi (doplň cokoliv),
  • prezentuješ nám svůj nejlepší web se slovy, že to není hotové,
  • stále neumíš HTML nebo CSS,
  • neumíš najít chyby na webu a neznáš na to žádný nástroj (třeba PageSpeed Insights, WebPageTest),
  • hledáš nějakou zábavu na dlouhé večery, protože hraní na kytaru tě už nebaví.

Drsné? No jo, svět takový je. Nic osobního – ale čekáme skvělou nabídku, nic jiného. 😉

Co ti nabídneme za práci?

Dost věcí se mění, ale klasika zůstává:

  • instalace WordPressu a pluginů, aktualizace a opravy rozbitých webů,
  • hledání vhodného pluginu, jeho nasazení (tedy nastavení a dosažení výsledku),
  • konfigurace a budování webů pomocí různých builderů a frameworků (bez programování),
  • migrace webů (přenos dat, domény mezi registrátory),
  • odvirování webů a zvýšení bezpečnosti webu,
  • nastavení záloh a ověření funkčnosti,
  • nastavení WooCommerce a souvisejících pluginů,
  • revize nastavení, audity webů, testování,
  • další věci, které přijdou, sami býváme někdy překvapení.

Příklady z praxe: Nastavit Mailchimp jako SMTP pro WordPress. Otestovat responzivitu a poskytnou feedback programátorovi. Nastavit ochranu proti spamu pomocí reCaptcha 3. Nastavit plugin pro SEO, aby na FB načítal správný obrázek. Migrovat web z hostingu na hosting.

Kodér/ka, případně WordPress programátor/ka

Jsi programátor/ka nebo kodér/ka a dokážeš psát na slušné úrovni pro frontend i backend. Můžeš pracovat i mimo pracovní dobu, ale musíš ctít termíny. Pak taky:

  • programátor/ka umíš výborně PHP a hlavně se vyznáš v interní logice a struktuře WordPressu (custom post types, custom taxonomies, custom fields, shortcodes, hooky, WP_Query, objektové programování, šablonová kaskáda, vytváření pluginů apod.),
  • programátor/ka slušně ovládáš JavaScript, jQuery a AJAX ve WordPressu,
  • dokážeš si efektivně poradit s CSS (media queries, máš oblíbený preprocesor),
  • chápeš princip layout gridu a máš některý oblíbený (Bootstrap, _s,  nebo jakýkoliv jiný),
  • umíš aspoň tři příkazy gitu a uvedeš, které to jsou, až nám budeš psát první e-mail :-),
  • programátor/ka nebojíš se  API a každé nové vidíš jako příležitost ovládnout kus neviditelného internetu (pracujeme s veřejnými API jako má Gopay, banky, Google, ale často taky s různými jednoúčelovými torzy, které umí pouze PUT a GET),
  • taky se nebojíš exotických, nezvyklých nebo „nevímjaknato“ zadání, které někdy potřebujeme aspoň prozkoumat.

Co ti nabídneme za práci?

Tohle všechno obvykle bývá součástí úkolů jako:

  • programátor/ka naprogramovat filtry do přehledu custom post types (třeba podle custom fields),
  • upravit responzivitu šablony včetně plovoucího banneru,
  • nakódovat kus CSS, případně zrevidovat cizí
  • programátor/ka naprogramovat plugin pro zobrazení třeba Google recenzí,
  • programátor/ka pohrabat se v cizím kódu (klidně s odporem) a provést opravu nebo refactoring,
  • programátor/ka změnit šablonu pomocí hooků (např. přidat oblast pro widgety do hlavičky),
  • jde zkrátka o mix prací na backendu a frontendu.

S ohledem na spolupráci v týmu je pak důležité, abys

  • byl/a aktivní (otevřený) člověk, který se nebojí nových činností (nechceme panenky v koutě),
  • pochopil/a, že se budeš pořád učit a že naše síla je v týmové práci,
  • byl/a zodpovědný člověk, který má jasno ve svých prioritách a umí si naplánovat svůj čas (to není fráze).

Marketér/ka

Budeš mít volný režim a dlouhodobé úkoly, které se budou vyhodnocovat průběžně. Hlavně se budeš věnovat tomuto:

  • budeš rozvíjet a naplňovat marketingový a ediční plán,
  • připravovat články z hlediska formy pro jejich nasazení v marketingovém souboji,
  • propagovat články a další obsah na sociální sítě,
  • připravovat newslettery,
  • hledat možnosti pro linkbuilding,
  • pracovat s různým softwarem a službami (plánovače, analytika),
  • spoluvytvářet obsah (obsahový, zvukový apod.)

Proč se k nám přidat?

  • Dáme ti možnost seberealizace, prostředky, odpovědnost, příležitost.
  • Můžeš pracovat na dálku, a to při studiu.
  • Naučíme tě pracovat se softwarem, který se ti bude v budoucnu hodit. Můžeš zkoušet.
  • Získáš zkušenosti z týmové spolupráce.
  • Můžeš jet na vybrané školení nebo se jinak vzdělávat.
  • Můžeš dělat práci, která tě baví, dostat za ni peníze a mít pořád volnost.