WooCommerce patří mezi aplikace, s nimiž pracujeme každý den. Lze jej nekonečně mnoha způsoby nastavovat, využívat pro různé typy prodejů. Ale občas narazíte na požadavek, který je potřeba upravit v kódu.
Jak upravit WooCommerce
Skvělé je, že tyto požadavky lze realizovat tak, aby byly udržitelné také po aktualizacích. Využíváme k tomu kaskádu v šabloně a hooky. Nikdy neupravujeme zdrojové kódy pluginů a šablon, záleží nám na tom, aby šly aktualizovat a změny zůstaly trvalé.
- Kaskáda šablony znamená, že upravené soubory jsou uloženy v naší podřízené šabloně, odkud si je WooCommerce načítá dříve než svoje originální soubory, takže nejprve načte naše úpravy.
- Hooky ve WordPressu jsou kroky prováděné při zpracování stránky. Jde o frontu úkolů, do které můžeme přidat ty své a ovlivnit tak výsledek. Opět jde o postup, který je standardní a stabilní, do budoucna udržitelný.
Odlišné zpracování objednávky podle ceny
Připravili jsme odlišný nákupní proces pro produkty, které
- mají uvedenou nenulovou cenu,
- mají uvedenou nulovou cenu,
- nemají cenu uvedenu vůbec.
Ptáte se, proč takový požadavek přišel? Jde o kurzy. Ty se zadanou cenou jsou připravené k prodeji a určené jsou firmám. Ty s nulovou cenou jsou bezplatné záznamy webinářů, zákazník dostane odkaz e-mailem a je zařazen do newsletteru. A konečně produkty bez uvedení ceny se organizují pouze v případě zájmu. Podle počtu osob se teprve později stanoví cena při konkrétním jednání.
Z technického hlediska se pro první dva případy ponechá zpracování na WooCommerce, přičemž ve druhém případě má nákupní tlačítko změněno popis na „Prohlédnout webinář“. Třetí případ skrývá nákupní tlačítko a místo něj zobrazuje formulář s vyjádřením zájmu o kurz. Odeslaná data jsou přenesena jako obchodní příležitost do CRM, kde si je převezme obchodník. V e-shopu tedy není objednávka, protože nejde o dodání připraveného produktu nebo služby.
Výběr termínu konání u kurzu
Při nákupu kurzu je potřeba vybrat termín konání. Zvláštností je, že termíny se zadávají v různě komplikovaných formátech, např.
- 2.12.2022
- 2.12.2022, 7.1.2023, 4.2.2023
- 2.12.2022-4.12.2022
a ještě i ve variantách s mezerami. Zkrátka redaktor může vložit jakýkoliv termín. To sice brání snadnému výpisu nejbližších termínů třeba v patičce webu, ale nebrání to vytvořit výběr termínu u produktu (kurzu). Termín se samozřejmě objeví v košíku, objednávce a e-mailech z e-shopu. Opět jde o úpravy za pomocí hooků, které ovlivňují zpracování dat a zobrazování stránek.
Úprava vzhledu faktury
Jak známo, WooCommerce nevytváří faktury, které vyžaduje český daňový řád, a pro tyto účely je nutné zapojit další služby nebo komponenty. Může to být externí služba jako Vyfakturuj, iDoklad nebo Fakturoid, existuje ale také plugin PDF Invoices & Packing Slips for WooCommerce. Právě ten jsme opakovaně použili a upravili šablony faktur, která vytváří, na míru danému e-shopu. Upravili jsme logo, písmo, rozložení prvků a celkový design.
Chování e-shopu umíme ovlivnit
To je pouze několik příkladů toho, jak dokážeme změnit standardní chování e-shopu a programovat pro WooCommerce. Nevyhýbáme se použití vhodných pluginů, ale také se nebojíme chopit „lopaty“ a trochu se zapotit při realizaci něčeho originálního. Máte pro nás také nějaké zadání?