Nastavení cookies a GDPR pro US trh

Oslovil nás klient s požadavkem nastavení cookies a GDPR na webu, který není určený pro EU trh (není to tedy přímo GDPR, ale podobná metodika). Zároveň měl další požadavky ohledně nastavení GTM a kompatibility s pluginem Hubspot, který používá pro sběr dat.  

Plugin pro správu cookies

Na základě našich současných znalostí a zkušeností používáme pro správu cookies a GDPR plugin Complianz. Jeho bezplatná verze je dostačující pro EU, jinak je tomu však v případě dalších lokací – v našem případě americký trh. Bylo tedy potřeba použít verzi PRO, která podporuje i jiné regiony včetně USA.

lupa

Ochrana dat nejen v EU

V rámci našich služeb běžně nastavujeme GDPR pro EU trh, kde si vystačíme s bezplatnou verzí pluginu, pro více informací navštivte stránku Nastavení GDPR.

Konfigurace GTM a Complianz

Nejprve bylo nutné v Google Tag Manager nastavit pravidla pro souhlasy Complianz. GTM je správce značek, který usnadňuje nasazování kódů na web nebo i do aplikace. V GTM zvolíme značku dané aplikace a v jejím nastavení následně ID našeho konkrétního profilu, čímž dojde k propojení.

Poté jsme přistoupili k instalaci pluginu Complianz, v něm jsme aktivovali kromě EU také US region. Samotná instalace a konfigurace verze pro je proti free verzi poněkud náročnější na nastavování a vyplňování dokumentů, které jsou povinné pro splnění podmínek u jednotlivých trhů. Tyto dokumenty jsou generovány na základě vložených údajů.

Dalším krokem je konfigurace a zveřejnění cookies banneru, který odpovídá požadavkům daného trhu. Lišta či banner je v podstatě křižovatkou, na které návštěvník cookies povolí, zakáže, nebo vybere, které se budou ukládat. Podle toho se pak v GTM spustí nebo nespustí značky, tzn. sledovací kódy platforem (např. Google Analytics, Hubspot), které návštěvníka buď sledují anebo nemohou sledovat, protože k tomu nebyl dán souhlas. Závěrem jsme ještě do patičky webu přidali odkazy na GDPR dokumenty.

Compliaz banner pro nastavení ukládání cookies
Cookie banner

Přínos pro klienta

Výsledkem naší práce je web nastavený tak, aby správa cookies a GDPR byla v rámci vybraného regionu nastavena správně. Dříve se na webu spouštělo ukládání cookies bez jakýchkoliv pravidel. Nyní zákazník vidí v GTM propojené aplikace a označený druh cookies, které daná platforma ukládá. Po vstupu na web se objeví banner, který nabízí cookies přijmout, zamítnout či vybrat, které se budou ukládat. Na webu se tak po zvolení dané možnosti spouští korektně ukládání cookies dle souhlasů/nesouhlasů.  

Potřebujete také nastavit GDPR? Neváhejte nás kontaktovat.

Newsletter Rádce pro správce

Každou středu rozesíláme část svého know-how, které jsme pracně získali během posledních let. Zadarmo každému, kdo má zájem stát se zkušeným správcem WordPressu. Není určený našim zákazníkům, nýbrž našim kolegům v oboru. Vracíme tak komunitě to, co jsme získali od jiných. Podívejte se do jeho archivu.