Zvažujete nasadit na Váš web službu, která umožňuje online komunikaci s návštěvníky stránek? Je to dobrý nástroj přímé podpory pro stávající zákazníky i potencionální klienty. Díky online “chatovacímu okénku” můžete okamžitě reagovat na dotazy a požadavky, kontakovat návštěvníky webu, budovat svou firemní image a vztahy se zákazníky.
Prošli jsme možnosti, které jsou v současné době k dispozici, včetně shrnutí některých informací a položky orientační ceny. Tu často určuje rozsah služeb, které daná online podpora umožňuje. Protože toto “okénko” zdaleka nemusí být jen chatovací, ale může být pro Vás cenným zdrojem statistických údajů a zpětnou vazbou pro možná vylepšení Vaší nabídky.
Následující seznam není vyčerpávající, ale zahrnuje nejčastěji používané či nejlépe hodnocené chaty. Je rozdělen na dvě části. V první se nachází chaty neplacené nebo ty, které nabízí základní verzi zdarma. Druhá část je seznam placených chatů.
Chaty zdarma:
Smartsupp
- základní verze zdarma
- český live chat s podporou v češtině
UiGo chat
- vhodný zejména pro eshopy, ale i klasické stránky
- archiv diskuzí
- neomezený počet administrátorů
- překlady textů
- přijímá zprávy v době off
- možnost měnit styly chatu
Livechatoo
- pro jednoho operátora zdarma
- nestahuje se
- snadné nastavené
- kontrolní panel
- multichatp
Zopim live chat
- zdarma testování a používání pro jednoho operátora
- placená verze – více operátorů – verze LITE zdarma, ale omezené
ClickDesk
nabízí free verzi, další od 14,99 do 39,99 $
- monitoring návštěvníků
- základní info o návštěvnících v reálném čase (jména, e-mail, země, historie chatu, prohlížeč a odkazy
- filtrování návštěvníků podle země, aktivity, stavu chatu a a další.
Kayako
free verze, další od 9 do 59 $ / měsíc
- snadná implementace na web
- komunikace z počítače, tabletu nebo mobilního telefonu
- archivace a přepis konverzace
- offline zprávy do e-mailu
- i pro více stránek
- analýza dotazu, vyhledává odpověď ve FAQ nebo databázi
Placené chaty:
FoxyDesk
CENA: 1 499 Kč jednorázová platba, dožitovní licence + aktualizace
- neomezený počet webů
- zákaznická podpora
- oddělení operátorů
- předem nastavené zprávy
LimeTalk chat
CENA: vždy za 1 měsíc, podle počtu zaplacených měsíců:
6 měsíců / 6 $, rok/ 5,5 $, 2 roky/ 4,8 $, 4 roky/ 4,2 $
- plnohodnotná zkušební verze
- množství operátorů
- souběžné chaty
- počet měsíčních konverzací
- Instant Messaging
- historie konverzací
- online sledování návštěvníků
- offline zprávy
- přizpůsobení textů a vzhledu
- předpřipravené odpovědi
- operátorem zahájený chat
- automatické zprávy
- hlídání neaktivity operátora
- zvukové upozornění
HelpOnClick Live Chat software
CENA: základní verze: 7,2 $/ měsíc, pokročilá: 11,2 $/ měsíc
- podrobný monitoring provozu v reálném čase
- předpřipravené zprávy
- přizpůsobitelný design HTML widgetu a okno s chatem, aby odpovídaly barvám a vzhledu webu a značky
- chat mezi operátory
- umí převést rozhovor na jiného operátora
- zvukové upozornění při vstupu návštěvníka do chatu
- možno použít skutečné fotografie operátorů
LiveZilla Live
CENA: bez měsíčních poplatků, od 144,90 do 999,90 $
- možnost tvorby živých diskusí
- sledování návštěvníků stránek v reálném čase
- obousměrný přenos souborů
- formátování textu v chatu, email přepisy, statistiky
- identifikace geografické polohy návštěvníka (město, region, země, …)
PowerIM
CENA: od 69 do 199 Kč / měsíc, při koupi na rok, od 89 do 269 Kč/ měsíc při koupi na měsíc
- přímá komunikace s návštěvníkem webu pomocí online rychlých zpráv
- možnost oslovit kteréhokoliv aktivního návštěvníka webu
- monitoring pohybu aktivních návštěvníků webu
- možnost odpovídat z mobilu
- snadné a přehledné prostředí jak na straně potencionálního zákazníka, tak na straně správce webu
- výběr z mnoha funkcí – 16 grafických motivů pro Váš widget, k tomu vlastní barvy, možnost umístění widgetu vpravo/vlevo, zobrazení/skrytí bubliny, vyžadovat/nevyžadovat jméno zákazníka, možnost zobrazit fotku agenta pro osobnější přístup k zákazníkovi , nastavení zvukových upozornění, nastavení jazykového prostředí widgetu, komplexní statistiky, historie konverzací
- bezplatné aktualizace a neustálý vývoj programu
- flexibilní technická podpora pro Českou republiku
- typing notifications – oznamování, zda protější strana právě píše
- snadné vložení widgetu do Vašich stránek bez dalších nákladů
Olark
CENA: od 12 do 17 $ / měsíc
- řízení mnoha chatů najednou
- cílený chat umožňuje nastavit pravidla pro interakci pouze se zákazníky, kteří jdou na určitou stránku nebo provádějí specifické chování (nákup v eshopu, zatavení procházení webem, vstup do košíku či jeho opuštění)
- široká nabídka placených verzí
WebsiteAlive
CENA: 30 nebo 50 $ / měsíc, nabízí i speciální verze na přání
- pro mobily i tablety
- analýzy
- plně přizpůsobitelný
LiveChat INC
CENA: od 16 do 149 $ / měsíc
- informace o návštěvnících
- sdílení souborů
- časová osa
- chatové archivy
- oznámení
- přepisy chatu
- zákaz návštěvníka
- témata oken chatu
- logo společnosti
- zprávy a štítky
- jazyk
- přizpůsobení CSS
- tlačítka sociálních médií
- profily agentů
- automatické pozdravy
- chat na Facebooku
- inteligentní nebo ruční směrování rozhovoru
- chatová tlačítka
- chat na více webech
- základní statistiky, přehledy, filtry
- denní shrnutí
- přehledy prostřednictvím rozhraní API
Některé další:
Přehled vznikl na základě požadavků našich zákazníků pro výběr online chatu pro jejich weby. Třeba pomůže i Vám při hledání nejvhodnějšího doplňku pro vaše podnikání.