Webu, který se věnuje osobnímu rozvoji, jsme zprovoznili nové funkce, provedli změny vzhledu a celkovou optimalizaci. Přečtěte si popis jednotlivých kroků a porovnejte původní vzhled webu se současným.
Zakázka klienta
Hlavním požadavkem zákazníka bylo dostat pod kontrolu větší množství zakázkových úprav a postupně začít s implementací nových funkcí. Zároveň s tím provádět postupnou změnu vzhledu a nakonec celý web optimalizovat z hlediska rychlosti a načítání webu na mobilech.
Přepracovali jsme celý web
Začali jsme podrobnou analýzou, abychom zjistili stav webu a na tomto základě dokázali navrhnout rozsah dalších prací. Zakázkové úpravy byly prováděny ve zdrojových kódech několik let staré šablony bez použití child theme. Bylo tak potřeba vytvořit child theme a všechny úpravy do nové šablony přesunout. Současně s tím jsme provedli kompletní aktualizaci jádra WordPressu, pluginů i šablony.
Změny vzhledu začaly redesignem landing page pro objednávku předplatného. Dle dodaného grafického návrhu pro desktop a mobil jsme připravili novou šablonu, do které se vkládá externí formulář. Styl nového designu se používá pouze pro strany, kde je využíván. Není nutné a vlastně ani žádoucí, aby se styly načítaly v rámci celého webu. Texty a obrázky bylo nutné vkládat přes administraci WordPressu, aby si je zákazník mohl časem upravovat sám. Docílili jsme toho pluginem Advanced Custom Fields, kterým si data posíláme do šablony stránky.
Zde nabízíme porovnání vzhledu původní a nové stránky pro objednávku předplatného, což je ale pouze jedna z minoritních úprav, které jsme na webu provedli a stále provádíme:
Další obrázek zobrazuje vzhled stránky předplatné nad formulářem ve starém verzi a v současné nové podobě:
Věnovali jsme se také otázce zrychlení webu, a to na několika úrovních. Analýzou jsme zjistili několik příčin zpomalování webu, šlo například o načítání velkého množství Google fontů, neoptimalizované obrázky nebo velké množství externích služeb.
Optimalizace obrázků měla dvě fáze. Nejprve bylo zapotřebí zredukovat počet generovaných náhledových velikostí a poté zbylé obrázky optimalizovat. Zjistili jsme, že z každého nahraného obrázku se generuje 19 různých velikostí a reálně se používá pouze 9. Po vypnutí nepoužívaných velikostí a přegenerování obrázků se smazalo z FTP 257 000 souborů. Pro optimalizaci obrázků jsme poté využili službu ShortPixel, kterou jsme zmenšili velikost obrázků přibližně o 70%.
Dalším krokem bylo odstranění nepoužívaných a nepotřebných pluginů, minifikace CSS, JS a HTML, převedení externích zdrojů na lokální nebo redukce počtu dotazů do databáze. Odstranili jsme nepoužívané skripty z minulosti a také staré kódy pro generování reklam. V průběhu práce jsme provedené změny řádně testovali na vývojové verzi webu.
Požádali jsme o vyjádření pana Poláka ze společnosti FirstClass Publishing
Jste spokojen s provedenými pracemi na vašem webu (čas, rychlost, kvalita)?
Obecně jsem velice spokojen s dosavadní spoluprací. Někdy bych ocenil větší rychlost a efektivitu dodání změn, nicméně vždy je prostor se zlepšovat.
Kvalita dodávek je na vysoké úrovni, někdy to skřípalo, hlavně u webu tajemstviobchodu.cz to byl někdy boj, ale bylo to dáno zřejmě i šablonou, kterou používáme a tlakem, který jsem na vás vytvářel.
Co nejvíce oceňujete na spolupráci s námi?
Vysokou odbornost a dlouhodobé zkušenosti s WordPress platformou. Zde jde vidět, že víte, co děláte a dokážete vymyslet i zdánlivě nemyslitelné. A to obvykle za použití již stávajících pluginů (kterých znáte hodně) bez nutnosti něco vyvíjet. Tím nám šetříte zejména čas dodání požadovaného.
Kladně také hodnotím bezproblémovou komunikaci s Lucií jakožto koordinátorkou (dokáže mě za použití jemných donucovacích prostředků krotit) a i se samotnými řešiteli. Myslím, že vzájemné porozumění problematice je také pozitivní.
Jak konkrétně vám pomohly provedené úpravy webu?
U webu firstclass.cz je několik měřitelných i neměřitelných výhod. Hlavní je určitě rychlost načítání celého webu a také vyšší konverzní poměr redesignované stránky s prodejem předplatného, která získala svěží grafiku a lepší uživatelský komfort.
U webu tajemstviobchodu.cz je to schopnost rychle připravit web na zelené louce i přes množství změn na poslední chvíli. Zde se nám to opravdu podařilo velmi dobře a i přes drobné zpoždění vše funguje, jak má.
Hlavní rozdíl oproti předchozímu stavu webu?
Vzhledem ke standardnímu nasazení child theme je nyní snadné cokoli na webu upravovat a aktualizace a změny na webu již nejsou problémem a bádáním v hromadách custom kódu a pluginů, jako tomu bylo dříve.
Profil klienta
Společnost First Class Publishing a. s. byla založena v roce 2011. Provozuje dva webové projekty, FirstClass.cz a BusinessLeaders.cz, podnikatelskou akademii First Class Academy, internetovou televizi FCTV.cz, seznamovací platformu WithYou.cz a e-shop.
Adresa:
www.firstclass.cz
Realizováno:
2018-2019
Použité technologie:
- redakční systém WordPress
- plugin ShortPixel Image Optimizer
- plugin WP Fastest Cache
- plugin Advanced Custom Fields
- plugin Autoptimize
Dodané služby:
- konzultace projektu
- monitoring a podrobná analýza webu
- identifikace komponent působící zpomalení webu
- výběr a adaptace pluginů
- úpravy souborů, obrázků
- celková optimalizace webu
- pravidelná správa
- implementace členské sekce a paywall, automatické platby