Úprava chování WooCommerce

WooCommerce patří mezi aplikace, s nimiž pracujeme každý den. Lze jej nekonečně mnoha způsoby nastavovat, využívat pro různé typy prodejů. Ale občas narazíte na požadavek, který je potřeba upravit v kódu.

Jak upravit WooCommerce

Skvělé je, že tyto požadavky lze realizovat tak, aby byly udržitelné také po aktualizacích. Využíváme k tomu kaskádu v šabloně a hooky. Nikdy neupravujeme zdrojové kódy pluginů a šablon, záleží nám na tom, aby šly aktualizovat a změny zůstaly trvalé.

  • Kaskáda šablony znamená, že upravené soubory jsou uloženy v naší podřízené šabloně, odkud si je WooCommerce načítá dříve než svoje originální soubory, takže nejprve načte naše úpravy.
  • Hooky ve WordPressu jsou kroky prováděné při zpracování stránky. Jde o frontu úkolů, do které můžeme přidat ty své a ovlivnit tak výsledek. Opět jde o postup, který je standardní a stabilní, do budoucna udržitelný.

Odlišné zpracování objednávky podle ceny

Připravili jsme odlišný nákupní proces pro produkty, které

  • mají uvedenou nenulovou cenu,
  • mají uvedenou nulovou cenu,
  • nemají cenu uvedenu vůbec.

Ptáte se, proč takový požadavek přišel? Jde o kurzy. Ty se zadanou cenou jsou připravené k prodeji a určené jsou firmám. Ty s nulovou cenou jsou bezplatné záznamy webinářů, zákazník dostane odkaz e-mailem a je zařazen do newsletteru. A konečně produkty bez uvedení ceny se organizují pouze v případě zájmu. Podle počtu osob se teprve později stanoví cena při konkrétním jednání.

Z technického hlediska se pro první dva případy ponechá zpracování na WooCommerce, přičemž ve druhém případě má nákupní tlačítko změněno popis na „Prohlédnout webinář“. Třetí případ skrývá nákupní tlačítko a místo něj zobrazuje formulář s vyjádřením zájmu o kurz. Odeslaná data jsou přenesena jako obchodní příležitost do CRM, kde si je převezme obchodník. V e-shopu tedy není objednávka, protože nejde o dodání připraveného produktu nebo služby.

Výběr termínu konání kurzu
Výběr termínu u webináře

Výběr termínu konání u kurzu

Při nákupu kurzu je potřeba vybrat termín konání. Zvláštností je, že termíny se zadávají v různě komplikovaných formátech, např.

  • 2.12.2022
  • 2.12.2022, 7.1.2023, 4.2.2023
  • 2.12.2022-4.12.2022

a ještě i ve variantách s mezerami. Zkrátka redaktor může vložit jakýkoliv termín. To sice brání snadnému výpisu nejbližších termínů třeba v patičce webu, ale nebrání to vytvořit výběr termínu u produktu (kurzu). Termín se samozřejmě objeví v košíku, objednávce a e-mailech z e-shopu. Opět jde o úpravy za pomocí hooků, které ovlivňují zpracování dat a zobrazování stránek.

Úprava vzhledu faktury

Jak známo, WooCommerce nevytváří faktury, které vyžaduje český daňový řád, a pro tyto účely je nutné zapojit další služby nebo komponenty. Může to být externí služba jako Vyfakturuj, iDoklad nebo Fakturoid, existuje ale také plugin PDF Invoices & Packing Slips for WooCommerce. Právě ten jsme opakovaně použili a upravili šablony faktur, která vytváří, na míru danému e-shopu. Upravili jsme logo, písmo, rozložení prvků a celkový design.

Chování e-shopu umíme ovlivnit

To je pouze několik příkladů toho, jak dokážeme změnit standardní chování e-shopu a programovat pro WooCommerce. Nevyhýbáme se použití vhodných pluginů, ale také se nebojíme chopit „lopaty“ a trochu se zapotit při realizaci něčeho originálního. Máte pro nás také nějaké zadání?

obálka wordpress

Získejte pravidelné rady pro správu webu

Praktické tipy, jak udržet váš WordPress ve formě. Každé dva týdny do vaší schránky.

  • Tipy a checklisty od profesionálů.
  • Praktické postupy pro každodenní praxi
  • Žádný spam, jen to užitečné.