Napojení WooCommerce do CRM přes Zapier

Náš klient potřeboval posílat informaci o objednávkách do svého informačního systému Podio. Jde o CRM aplikaci, která je určená pro organizaci týmové komunikace, obchodních procesů a dat.

Z WordPressu do Podia

Jako můstek mezi WordPressem a Podiem jsme použili Zapier, protože přímé napojení WordPressu do Podia neexistuje. Zapier jako no-code platforma propojuje více než 1000 aplikací a umožňuje přenášet data z jedné aplikace do druhé. Pokud tedy na webových stránkách našeho zákazníka někdo zakoupí produkt, objednávka se zároveň propisuje i do Podia, kam se zaznamenají veškeré informace ohledně tohoto nákupu, včetně např. termínů, jejichž výběr jsme naprogramovali.

Jak Zapier funguje

Aby se data přenášela, musí být Zapier propojený s ostatními aplikacemi. Vytvořili jsme tedy uživatele a pomocí hesla aplikací jsme platformy propojili. Heslo aplikace je dlouhý, náhodně vygenerovaný řetězec, který se při přihlášení k aplikacím využívá místo běžného uživatelského hesla. Nelze ho použít pro uživatelské přihlášení do WordPressu, slouží jen pro výměnu dat.

Napojení v Zapieru se provádí tzv. Zapem – jde o schéma, do něhož se napojí vstupní aplikace (WordPress), provedou se akce na základě podmínek spuštění (trigger) a získaná data se odešlou do výstupní aplikace (Podio). Nastavení Zapu musí obsahovat mapování položek – do jaké „kolonky“ v Podiu se má uložit „kolonka“ z objednávky ve WooCommerce (jméno, příjmení, e-mail, adresa, ale také částka, platební metoda nebo další informace, včetně termínů). V Podiu se záznam přidělí do vhodného projektu, třeba i konkrétní osobě.

Podobným způsobem jsme napojili také data z běžných formulářů Gravity Forms. Do Podia tedy míří všechny interakce návštěvníků či zákazníků daného webu.

Konfigurace Zapu pro napojení WooCommerce
Konfigurace Zapu pro napojení WooCommerce jako vstupní aplikace

Přínos pro klienta

Výsledkem je tedy to, že se data z WooCommerce ukládají do Podia, zpracování proběhne přes platformu Zapier, kde jsme nastavili proces zpracování podle dodaného zadání a přihlášení bez hesla. Záleží nám na bezpečnosti a proto využíváme moderní postupy při propojování aplikací třetích stran a přístupy do WP dále nepředáváme. Zaměstnanci vidí v informačním systému objednávky z webu a také data odeslaná z formulářů, které jsme napojili podobným způsobem. Integrace WordPressu a firemního CRM lze tedy provést i bez programování.

Potřebujete také propojit aplikace? Neváhejte nás kontaktovat.

Newsletter Rádce pro správce

Každou středu rozesíláme část svého know-how, které jsme pracně získali během posledních let. Zadarmo každému, kdo má zájem stát se zkušeným správcem WordPressu. Není určený našim zákazníkům, nýbrž našim kolegům v oboru. Vracíme tak komunitě to, co jsme získali od jiných. Podívejte se do jeho archivu.