Náš klient potřeboval posílat informaci o objednávkách do svého informačního systému Podio. Jde o CRM aplikaci, která je určená pro organizaci týmové komunikace, obchodních procesů a dat.
Z WordPressu do Podia
Jako můstek mezi WordPressem a Podiem jsme použili Zapier, protože přímé napojení WordPressu do Podia neexistuje. Zapier jako no-code platforma propojuje více než 1000 aplikací a umožňuje přenášet data z jedné aplikace do druhé. Pokud tedy na webových stránkách našeho zákazníka někdo zakoupí produkt, objednávka se zároveň propisuje i do Podia, kam se zaznamenají veškeré informace ohledně tohoto nákupu, včetně např. termínů, jejichž výběr jsme naprogramovali.
Jak Zapier funguje
Aby se data přenášela, musí být Zapier propojený s ostatními aplikacemi. Vytvořili jsme tedy uživatele a pomocí hesla aplikací jsme platformy propojili. Heslo aplikace je dlouhý, náhodně vygenerovaný řetězec, který se při přihlášení k aplikacím využívá místo běžného uživatelského hesla. Nelze ho použít pro uživatelské přihlášení do WordPressu, slouží jen pro výměnu dat.
Napojení v Zapieru se provádí tzv. Zapem – jde o schéma, do něhož se napojí vstupní aplikace (WordPress), provedou se akce na základě podmínek spuštění (trigger) a získaná data se odešlou do výstupní aplikace (Podio). Nastavení Zapu musí obsahovat mapování položek – do jaké „kolonky“ v Podiu se má uložit „kolonka“ z objednávky ve WooCommerce (jméno, příjmení, e-mail, adresa, ale také částka, platební metoda nebo další informace, včetně termínů). V Podiu se záznam přidělí do vhodného projektu, třeba i konkrétní osobě.
Podobným způsobem jsme napojili také data z běžných formulářů Gravity Forms. Do Podia tedy míří všechny interakce návštěvníků či zákazníků daného webu.
Přínos pro klienta
Výsledkem je tedy to, že se data z WooCommerce ukládají do Podia, zpracování proběhne přes platformu Zapier, kde jsme nastavili proces zpracování podle dodaného zadání a přihlášení bez hesla. Záleží nám na bezpečnosti a proto využíváme moderní postupy při propojování aplikací třetích stran a přístupy do WP dále nepředáváme. Zaměstnanci vidí v informačním systému objednávky z webu a také data odeslaná z formulářů, které jsme napojili podobným způsobem. Integrace WordPressu a firemního CRM lze tedy provést i bez programování.
Potřebujete také propojit aplikace? Neváhejte nás kontaktovat.