Oprava chyby 400, 500 a jiných problémů
Zhroutil se vám WordPress, píše vám, že „na webu došlo k závažné chybě“, je zavirovaný, chová se divně, načítá se všechno pomalu nebo se stránka dokonce vůbec nenačte? Máte dojem, že je něco špatně nebo dokonce vidíte chybové hlášení, že web má technické potíže? Prostě vám WordPress nefunguje…?
Co se děje, když je na webu chyba
Odchází vám návštěvníci, zaplacené PPC reklamy směřují na nefunkční stránku, vyhazujete za ně peníze z okna.
Stres ze situace ještě přibývá kvůli tomu, že nemůžete najít odpovídající pomoc. Někdo to neumí, někdo nemá čas, někdo je moc drahý.
Čas letí. A čas jsou peníze.
Co s tím webem dělat?
Zkuste aspoň toto.
Uzavřete web do servisního režimu
Pokud to jde, web skryjte před návštěvníky, aby nebylo vidět, že je rozbitý. Nainstalujte plugin typu „maintenance mode“.
Na čekací stránku umístěte omluvný text, e-mailovou adresu, telefon, kontakt na sociální sítě, kde budete schopní ihned reagovat. To je důležité.
Informujte na sociálkách
Informujte své zákazníky na sociálních sítích, že je na webu problém, že ho řešíte a kdy očekáváte opětovné spuštění webu. Reagujte také dotazy nebo jiné reakce, i když nejsou příjemné.
Uveďte, kdy nejpozději bude web dostupný a tento čas aktualizujte. Když napíšete, že do 10:00 a nepodaří se to, tak hodiny upravte na např. 12:00.
Sbírejte technické informace
Tohle už je technická část. Shromážděte informace z chybových logů na webu (debug.log, jednotlivé pluginy) a na serveru/hostingu. Pokud se web načítá aspoň částečně, uvidíte chyby také v prohlížeči a jeho konzoli. Popište, zda:
- web je nedostupný a stránka se vůbec nenačte,
- stránka se načte, ale jen bílá obrazovka,
- stránka se načte částečně a je vidět výpis kód nebo chyby,
- stránka se načte celá, ale nereaguje nebo je rozpadlý tvar a design.
Vyhodnoťte informace
Identifikujte místo problému. Bývá to důležitá informace pro další postup. Zkuste dojít k některému závěru, např.:
Dále je podstatné, zda funguje načítání v mobilu a na počítači na jiném místě než jste vy (v jiném městě). Vypněte v mobilu wifi a vyzkoušejte přístup přes datový přenos. Pokud web nefunguje ani takto, problém je potvrzen.
Vytipujte pravděpodobnou příčinu
Nyní je potřeba zjistit, co se stalo, kde se to stalo, co je příčina a co následek nebo projev chyby. A pak bude čas příčinu odstranit. K tomu samozřejmě potřebujete zkušenosti, odbornost a know how. Můžete se zeptat v diskuzích nebo hledat řešení na internetu, ale možná bude snazší předat získané informace odborníkovi, který
- má roky zkušeností a znalostí
- chyby už opravil a tedy nehledá, co má dělat – ví to
- bude s opravou hotový dříve než vy.
Předem můžete z příčin vyloučit trpaslíky, vysokou nebo nízkou teplotu, míru své odbornosti při práci s počítačem, sousedku, asi i konkurenci nebo Elona Muska. Chyba bude v útrobách vašeho webu. To už zjistíme my.
Když WordPress nefunguje,
prostě ho opravíme
Pokud jste dočetli až sem, víte, jak budeme postupovat při jejím odstraňování nebo opravě. Nebudeme ztrácet čas a hledat, co se asi mohlo stát – z dostupných informací to zjistíme. Postupujeme podle osvědčených návodů a svých mnohaletých zkušeností. Následně navrhneme opravu, kterou pak provedeme. Například pokud
- se web vůbec nenačte, ověříme funkčnost hostingu (zaplatili jste hosting?) a domény (zaplatili jste doménu?)
- vidíte bílou obrazovku, v logu najdeme fatální chybu (fatal error), která ji způsobuje
- se stránka načte částečně, z kódu chyby poznáme, který plugin ji způsobuje (vypneme ho a následně opravíme)
- má stránka rozpadlý design, zjistíme, které části a nenačetly a proč (např. slider nefunguje kvůli absenci knihovny jQuery).
Zkrátka jdeme metodicky k věci, abychom web co nejdříve rozjeli a jeho nedostupnost byla minimální.
Potřebujete pomoc s firemním webem?
Jsme připravení.
Pracujeme s firemními weby (s.r.o., a.s. apod.). Naše postupy a zkušenosti se týkají velkých a složitých webů a webových aplikací. Soukromé blogy nebo weby živnostníků opravit umíme, ale pravděpodobně pro vás budeme zbytečně drazí.