WordPress pro firemní web

Redakční systém WordPress je vhodný pro nasazení na mnoha typech firemních webových stránek. Běžná praxe v českých firmách není žádná raketová věda, takže nasazení moderního redakčního systému obvykle bývá výraznou pozitivní změnou.

Je ovšem nutné zohlednit požadavky a rizika, která s sebou nese vytvoření každých webových stránek. V případě firmy jde ale v důsledku o peníze. Jak o ně nepřicházet a naopak využít možností WordPressu k jejich úspoře nebo příjmu?

Software zadarmo a za peníze

Vytratil se vztah mezi penězi a kvalitou. WordPress je kvalitní technologie, přesto je k dispozici zdarma. Platí se různým zapojeným stranám za doplňky, práci a přidané služby. Bezplatný WordPress je skvělý, může se stát, že narazíte na drahou agenturu, která svou práci provede špatně. Při výběru dodavatele využívejte sociální sítě a vůbec internetové nástroje a zjistěte si o něm maximum informací. Spolehlivá metoda výběru je klasická reference.

Nikde není psané, že to konkurenci funguje

Pokud máte požadavky, aby váš web fungoval jako ten od konkurenční firmy, pak mějte na paměti, že obvykle nevíte, zda konkurenci web obchodně funguje a přináší zakázky. Protože jen realizované objednávky se počítají. Hlavní roli nehraje to, jaký efekt bude na titulní stránce návštěvníka obtěžovat, nýbrž to, zda vyplní poptávkový formulář, stáhne si PDF soubor nebo vyťuká vaše číslo a zavolá. Nekopírujte konkurenci, je dost možné, že to na webu dělá špatně a vy vyhodíte peníze za obchodně nefunkční webové stránky.

Najděte si čas na přípravu, vrátí se vám to

Když při výrobě webu nemáte čas a snažíte se zuřivě delegovat („nemám čas vám psát slohovky, na to jsem najal vás„), nečekejte valný výsledek. Tvůrce webu tvoří weby, nezná váš business a firmu, „musíte“ mu to říct a společně s ním se zapojit do fází výroby. I když si najmete copywritera, který to umí s texty, existuje velká pravděpodobnost, že hantýrku vaší řemeslné výroby nezná. Vemte si do ruky mobil a při cestách [po dílně] namlouvejte komentáře – poskytněte zdroje a informace.

Čím lepší zadání, tím lepší výsledek.

Požadujte chytrý web

Pod slovem „chytrý“ se chápe jistá míra automatizace procesů, které jsou připraveny pro komunikaci s návštěvníkem a s vámi. Příkladem mohou být následující situace:

  • každý pátek odpoledne vám e-mailem přijde statistika návštěvnosti a počet stažených souborů,
  • každá objednávka se vkládá přímo do CRM systému jako otevřený obchodní případ,
  • na každý požadavek zadaný do formuláře přijde tazateli e-mail s popisem procesu, který se právě spustil,
  • na stránkách se zobrazují formuláře přesně na míru dané stránce,
  • návštěvník vašeho fitcentra nebo salónu se sám zaregistruje do kalendáře a vy hned vidíte obsazenost,
  • každý týden se vytváří záloha všech dat z databáze a souborů, o čemž vám přijde e-mail.
Propojení formuláře s CRM
Data vložená do formuláře (vlevo) se ukládají přímo do CRM (vpravo)

Mohli bychom pokračovat, ale mnoho z podobných akcí a reakcí lze vymyslet až na míru vašim potřebám. Všechny systémy a aplikace lze nějak propojit – online pomocí API (programové rozhraní) nebo offline prostřednictvím exportu a importu (v XML, CSV nebo třeba SQL). Váš web může vystavovat faktury a každý den posílat jejich exportní dávku, kterou účetní nahraje do účetního softwaru (pokud to ten dosud neumí jinak).

Každý kousek automatizace, každý proces, který může dělat stroj, vám šetří čas, peníze a energii. Využívejte toho a požadujte to po tvůrci webu.

Newsletter Rádce pro správce

Každou středu rozesíláme část svého know-how, které jsme pracně získali během posledních let. Zadarmo každému, kdo má zájem stát se zkušeným správcem WordPressu. Není určený našim zákazníkům, nýbrž našim kolegům v oboru. Vracíme tak komunitě to, co jsme získali od jiných. Podívejte se do jeho archivu.